27 Mayıs 2021 Perşembe

Katar İstanbul

 Katar  “kanal” İstanbul

Çılgın Bir Kanal Hikayesi

Sinan Eskicioğlu

Halk Kitapevi 2020

208 Sayfa

1974 İzmir Doğumlu Sinan Eskicioğlu  İlahiyat Fakültesi mezunu ve Almanya’da “Sosyal İşler ve Yöneticilik Bölmünde eğitim aldı. 

2021 Yılında Türkiye’nin durumu: İşsizlik,eğitim ve sağlık imkanlarının kötüleşmesi, ekonomik kriz, artan intiharlar, boşanmalar, kadın ve çocuk tacizleri, cinayetler, yapılan usülsüzlükler, yolsuzluklar, adaletsizlikler birden gündemden düşürülerek, herkesi ilgilendiren ama dar bir çevrenin detaylarını bildiği, istifade ettiği Kanal İstanbul Projesi kamuoyunun önüne kondu.

Kanal İstanbul ile ilgili ezberleri bozan ve tüm konuları belge ve bilgisi ile kitabına alan Sinan Eskicioğlu’nun kitabı okunmaya değer.

Bende kitaptan aklımda kalanları sizlerle paylaşayım.

30 kilometre olan İstanbul Boğazına altarnatif kanal İstanbul. İstanbul Boğaz’ı  30 kilometre Kanal İstanbul 45 kilometre, Marmara’dan, Karadeniz’e 45 dakikada giden bir gemi Kanal İstanbul’dan 4 saatte geçecek .“ çünkü akıntı güçlü” Boğaz’ın Ender yeri 720 metre, Kanal’ın en geniş yeri 150 metre. Kanalı derinliği 25 metre, büyük petrol taşıyan tankerlerin dolu ilken suya batan kısmı 25-30 metre yani kanaldan geçmesi mümkün değil. Kanalın yapımında çıkacak hafriyatı on bin sarı kamyon 24 saat çalışma sistemi ile 4 yılda bitirecek. Tabi bu kamyonların yaratacağı emisyon ve trafik sorunu çok büyük problem. Çıkan hafriyatı İstanbul’un üç ilçesine dökecek okurlarsa o üç ilçe on katlı apartman büyüklüğünde yükselecek. Karadeniz’e dolgu olarak   döküleceğini söylüyorlar; yayınlanan ÇED raporlarında denizin bu dolgu ile önceden yapılan bir işlem yok. “ Deniz tabanının hazırlanması ile” İstanbul’un yıllık hafriyatı belli sırf Kanaldan çıkan hafriyat İstanbul’un 50 yıllık miktarı. Kanal’ın yapımı ile meydana gelen tatlı su baraj ve göllerinde İstanbul’un su ihtiyacının % 29 u yok oluyor. Kanal ile meydana gelen adada bir milyon ikiyüzbin yeni insan demek, kanal ile meydana &elen adada 8 milyon insan yaşaması demek.

İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Milletler Arası Özel Hukuk Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Der.Bahadır Erdem’e göre Montrö Boğazlar Sözleşmesi kapsamında İstanbul Boğazı’ndan geçiş hakkı olan gemilerin ücret ödeyerek

Kanal İstanbul’u tercih etmeleri için hiçbir sebep yok. 

Önemli konulardan biri Karadeniz a tuzlu, Marmara’nın suyu dana tuzlu Karadeniz’in suyu marmaraya akınca ekolojik sistem tamamen bozulacak, balık üretimi yok olacak seviyeye inecek. Kanal çevresinde tarım ve hayvancılık bitecek. Tabi Eskicioğlu’nun kitabında kanal çevresinde tarım arazilerinin eldeğişmesi, alıcı kimlikleri, Türk Halkına Kanal İstanbul bilgisi verilmeden dört yıl önce Katar ve Arap televizyonlarında  reklamının yapılması bu bilgiler ve daha çoğu Sinan Eskicioğlu’nun kitabında.

27 Mayıs 2021

ESKİŞEHİR


2 yorum:

  1. Sayın Musa Apaydın. Ben R.S. Yayınlamış olduğunuz ifşa kitabının özet kısmında ismim geçiyor. Şu an mahkeme sürecim devam etmekte olup hakkımda kesinleşmiş bir mahkeme kararı yoktur. Ayrıca sizin bahsettiğiniz TSK imamlığı yapan kişi ben değil S. Fettahoğlu isimli şahıstır. Kitaba yeniden bakarak bunu net bir şekilde görebilirsiniz. Tüm bu hususlarla birlikte kurum kanunları gereği isimlerin basın yayın yoluyla deşifre edilmesi 3 yıldan 9 yıla kadar hapis cezasına sebebiyet vermektedir. Nitekim Barış terkoğlu bu hususta ceza almıştır ve şu an hapistedir. Emsal olarak bakabilirsiniz. Söz konusu
    kitaba ilişkin avukatım gerekli yasal başvuruları başlatmıştır. Mevcut sitenizden ismimin en kısa sürede kaldırılmasını talep ediyor, aksi halde yasal yollara başvuracağımı belirtmek istiyorum.
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  2. sözkonusu hususlara ilişkin sorularınız olması halinde enessoysal3434@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.
    İyi çalışmalar

    YanıtlaSil